Włącz ułatwienia dostępu


PROGRAM KONFERENCJI

 

Wstęp
08:00 - 09:00
Rejestracja uczestników
09:00 - 09:15
Przywitanie uczestników wydarzenia
09:20 - 14:20
Wykłady
09:20 - 10:15
Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole. Diagnoza i wsparcie procesów poznawczych warunkujące sukces edukacyjny dziecka.
Prowadzenie: Dr hab. Magdalena Olempska-Wysocka
10:20 - 11:15
Słowo pisane” - bariera czy wsparcie w życiu osoby z n. m. o typie afazji. 
Prowadzenie: Anna Paluch i Elżbieta Drewniak-Wołosz
11:20 - 12:15
Afazja rozwojowa z punktu widzenia neurologa dziecięcego. 
Prowadzenie: prof. dr hab. n. med. Ewa Pilarska
12:20 - 13:20
Przerwa obiadowa
13:25 - 14:20
Afazja na tle zmian neurorozwojowych w mózgu u nastolatka. Neurobiologiczne podłoże języka w kontekście afazji rozwojowe.
Prowadzenie: prof. Marek Kaczmarzyk
14:30 - 16:00
Warsztaty I tura
14:30 - 16:00
APD a afazja - diagnoza różnicowa
Prowadzenie: Julia Pyttel
14:30 - 16:00
Holistyczne podejście do terapii i diagnozy dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z afazją.
Prowadzenie: dr Marta Wiśniewska
14:30 - 16:00
Propozycje ćwiczeń sensomotorycznych stymulujących zaburzone funkcje poznawcze - myślenie, mowę, uwagę i pamięć - dla osób z afazją, dysfazją, dysleksją i innymi z zaburzeniami
Prowadzenie: Agnieszka Samuś
14:30 - 16:00
Książka , Bajka, utwór literacki jako forma pracy i  terapii dziecka z afazją.
Prowadzenie: Monika Kępska
14:30 - 16:00
Cz. I. MAMA JE. TATA GOTUJE. KOT ŚPI. Wykorzystanie czytania globalnego podczas budowanie systemu struktury języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
Prowadzenie: Bożena Gubała
14:30 - 16:00
Diagnoza QEEG, trening Biofeedback oraz terapia Mikropolaryzacji TDCS - możliwości wsparcia dziecka z afazją
Prowadzenie: Jarosław Wrzesiak 
16:10 - 17:40
Warsztaty II tura
16:10 - 17:40
APD a afazja - diagnoza różnicowa
Prowadzenie: Julia Pyttel
16:10 - 17:40
Holistyczne podejście do terapii i diagnozy dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, w tym z afazją.
Prowadzenie: dr Marta Wiśniewska
16:10 - 17:40
Propozycje ćwiczeń sensomotorycznych stymulujących zaburzone funkcje poznawcze - myślenie, mowę, uwagę i pamięć - dla osób z afazją, dysfazją, dysleksją i innymi z zaburzeniami
Prowadzenie: Agnieszka Samuś
16:10 - 17:40
Kierunki kształcenia ponadpodstawowego osób z afazją „Osiem klas i co dalej?
Prowadzenie: Aneta Madziara
16:10 - 17:40
Cz. II. KOLORY, FIGURY, SZTUĆCE, PIERWIASTKI, GADY Myślenie pojęciowe u dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji
Prowadzenie: Bożena Gubała
16:10 - 17:40
Błędy i bariery w ocenianiu dzieci z afazją
Prowadzenie: Katarzyna Pęczek
18:00 - 19:30
Panele Rodzicielskie
18:00 - 19:30
Z afazją na sportowo
Prowadzenie: "Z afazją na sportowo"
18:00 - 19:30
Dzieci z afazją w przedszkolu
Prowadzenie: Stowarzyszenie RRA
18:00 - 19:30
Dzieci z afazją wczesnoszkolne
Prowadzenie: Stowarzyszenie RRA
18:00 - 19:30
Nastolatki z afazją
Prowadzenie: Stowarzyszenie RRA
18:00 - 19:30
Jak się żyje z afazją?
Prowadzenie: Młody człowiek z afazją